Czujnik położenia wałka rozrządu – P0341 [269 000 km]

Błąd P0341

Wpadłem na pomysł wymiany czujnika z powodu nawracającego błędu P0341 (Torque Lite). Generalnie auto nie miało żadnego problemu z odpalaniem czy jazdą, ale błąd to błąd – wypada go wyeliminować – nie kasować.

Wymiana

Czynność banalnie prosta – czujnik znajduje się przy wyjściu odmy – warto rozpiąć odmę by ułatwić odkręcenie śruby mocującej*. Wypięcie wtyczki, podmiana, dokręcenie nowego i zamknięcie odpowietrzenia (odma). Czas trwania akcji 10 minut jeżeli wszystko idzie po Waszej myśli. Stary czujnik w zasadzie stracił osłonę z tworzywa – trzymała się tylko na resztce materiału, być może ona powodowała błędy w odczycie.

Efekt

Tak jak wspomniałem, auto nie miało problemów z odpalaniem (za to chyba odpowiada czujnik położenia wału, przynajmniej w Renault to ten problem męczył mnie okrutnie). Przyczyną wymiany był wyświetlający się i chyba „martwy” błąd. Zauważam jedną wartość dodaną z tej operacji – poza wymianą odmy na nową, auto przestało poszarpywać podczas ujmowania gazu i staczania się ze wzniesienia. To zjawisko męczyło nas długo i nikt nie był w stanie zdiagnozować przyczyny, wygląda na to, że stary czujnik podawał błędne dane.

Koszty

Czujnik kosztuje około 100 zł

Nowa odma od 65 zł

Wymiana 0 zł

*i uważać by odmy nie połamać 😉 Tak, ja kupiłem przy tej okazji nową.

Dodaj komentarz